Auflistung nach Schlagwort "MMLA"
1 - 2 von 2
Treffer pro Seite
Sortieroptionen
- KonferenzbeitragGet your back straight! Learn Pilates with the Pilates Correction App(DELFI 2021, 2021) Meik, Anna; Schneider, Jan; Schiffner, DanielCurrently, a vast number of the population faces several barriers like the lack of motivation and guidance that impede them from practicing physical activities. Thus, we developed the Pilates Correction Game (PCG), a gamified application designed to support learners with the practice of Pilates. The PCG is composed of two applications: a smartphone application that tracks the learner’s back posture and a PC game that steers a rocket and calculates a score based on the smartphone's information. In this paper, we present a user experience evaluation on the PCG. Our results show that PCG was positively perceived by participants and in most cases helped them to improve their posture while doing the Pilates exercise. Furthermore, it is also motivating them to continue with the training.
- KonferenzbeitragInfrastrukturen für Learning Analytics in medien- und projektübergreifenden Lernszenarien(DELFI 2021, 2021) Heinemann, Birte; Ehlenz, Matthias; Doveren, Jens; Schroeder, UlrikLernen kann an vielen Orten stattfinden. Remote Teaching und digitale Lehre können durch äußere Umstände forciert oder gezielt eingesetzt werden, um das Lernen zu verbessern. Die Bestimmung der passenden Lehrmethoden und Technologien in Abstimmung mit den pädagogischen Zielen ist eine Herausforderung. Der Forschungsbereich Learning Analytics stellt Methoden und Werkzeuge bereit, dieses Passungsproblem zu überwinden und unterstützt Lehrende bei der Wahl adäquater Mittel. Dieser Praxisbeitrag stellt die Erfahrungen bei der Entwicklung von möglichst wiederverwertbaren Learning Analytics-Infrastrukturen für verschiedene Lernorte und Lernmethoden vor.