Auflistung nach Autor:in "Wittges, Holger"
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- KonferenzbeitragKnowledge management success or failure - what determines the performance of a KM-initiative?(6th Conference on Professional Knowledge Management – From Knowledge to Action, 2011) Schmidl, Jörg; Slavtchev, Viktor; Wittges, Holger; Krcmar, HelmutWhile the importance of Knowledge Management (KM) initiatives is obvious today, successfully implementing KM initiatives still poses a challenge. In this contribution we argue that an overview and integration of existing knowledge about success factors is missing and is part of the problem. Consequently we show the results of a literature review on KM success factor literature. Out of 180 publications that deal with success factors, we determined the nine most relevant publications that can be seen as representative. Homogenizing the nine different publications' terminology, we identified twelve commonly used success factors and elaborate their interpretation with respect to their contribution to KM success. As a first, qualitative step towards showing the dependency between the twelve success factors we propose to arrange them in a three-dimensional model.
- ZeitschriftenartikelLiteraturrecherche zu IT-Servicemanagement im Cloud Computing(HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik: Vol. 49, No. 6, 2012) Heininger, Robert; Wittges, Holger; Krcmar, HelmutenDurch das Cloud Computing als IT-Bereitstellungsmodell sind Anpassungen bzw. Erweiterungen an den vorherrschenden Methoden und Standards des IT-Servicemanagements (ITSM) erforderlich. Auch wenn hierzu kaum Forschungsergebnisse vorliegen, zeigen doch die vielen Publikationen, die sich mit Teilaspekten des ITSM beim Cloud Computing beschäftigen, dass Handlungsbedarf besteht. Dass hierbei bislang die in der Praxis etablierten Standards und Methoden des ITSM, allen voran der De-facto-Standard ITIL (IT Infrastructure Library), kaum Berücksichtigung finden, birgt die große Gefahr, dass negative Effekte für die Entwicklung von Standardisie-rungs- und Industrialisierungsgrad der IT entstehen.