Auflistung nach Autor:in "Strohmaier, Markus"
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- ZeitschriftenartikelA System for Probabilistic Linking of Thesauri and Classification Systems(KI - Künstliche Intelligenz: Vol. 30, No. 2, 2016) Posch, Lisa; Schaer, Philipp; Bleier, Arnim; Strohmaier, MarkusThis paper presents a system which creates and visualizes probabilistic semantic links between concepts in a thesaurus and classes in a classification system. For creating the links, we build on the Polylingual Labeled Topic Model (PLL-TM) (Posch et al., in KI 2015: advances in artificial intelligence, 2015). PLL-TM identifies probable thesaurus descriptors for each class in the classification system by using information from the natural language text of documents, their assigned thesaurus descriptors and their designated classes. The links are then presented to users of the system in an interactive visualization, providing them with an automatically generated overview of the relations between the thesaurus and the classification system.
- KonferenzbeitragData Science(INFORMATIK 2019: 50 Jahre Gesellschaft für Informatik – Informatik für Gesellschaft, 2019) Scholtes, Ingo; Strohmaier, Markus
- KonferenzbeitragE20success: Enterprise 2.0 – Mehr Erfolg mit Web 2.0 im Unternehmen(6th Conference on Professional Knowledge Management – From Knowledge to Action, 2011) Stocker, Alexander; Richter, Alexander; Smolnik, Stefan; Strohmaier, Markus
- KonferenzbeitragHow Gamification Affects Software Developers: Cautionary Evidence from a Natural Experiment on GitHub(Software Engineering 2022, 2022) Moldon, Lukas; Strohmaier, Markus; Wachs, JohannesWe examine how the behavior of software developers changes in response to removing gamification elements from GitHub, an online platform for collaborative programming. We find that the unannounced removal of daily activity streak counters from the user profile pages was followed by significant changes in behavior. Long-running streaks of activity were abandoned and became less common. Weekend activity decreased and days in which developers made a single contribution became less common. Synchronization of streaking behavior in the platform’s social network also decreased, suggesting that gamification is a powerful channel for social influence. Software developers that were publicly pursuing a goal to make contributions for 100 days in a row abandon this quest following the removal of the streak counter. Our findings provide evidence for the significant impact of gamification on the behavior of developers. They urge caution: gamification can steer the behavior in unexpected and unwanted directions.
- KonferenzbeitragIntegration von Prozess- und Wissensmanagement-orientierten Designstrategien zur Erstellung benutzerfreundlicher Unternehmensportale(WM 2003: Professionelles Wissesmanagement – Erfahrungen und Visionen, Beiträge der 2. Konferenz Professionelles Wissensmanagement, 2003) Lindstaedt, Stefanie; Strohmaier, Markus; Farmer, Johannes; Hrastnik, Janez; Rollett, HerwigPersonalisierbare Portale als Fenster zu Unternehmensgedächtnissen finden in der Praxis immer häufiger Anwendung. Bei dem Design dieser Portale stellt sich die Frage nach der Strukturierung der Informationen: auf der einen Seite soll der tägliche Arbeitsprozess unterstützt werden, auf der anderen Seite sollen aber auch Informationen zugänglich gemacht werden, die den Prozess in einen größeren Kontext setzen. Unsere Erfahrungen bei der Portalentwicklungen haben gezeigt, dass zwei unterschiedliche Strategien Anwendung finden: Prozessfokus und Wissensfokus. Die Wahl der individuellen Strategie hängt einerseits von den Zielen ab, die das Portal erfüllen soll. Andererseits hängen sie aber auch von der Ausgangssituation im anwendenden Unternehmen ab. Dieser Beitrag stellt die beiden Designstrategien vor und identifiziert Rahmenbedingungen, die bei der Wahl der Stategie helfen können.